Najważniejszą nowością jest możliwość rozwiązania umowy mailem. Nie będzie już konieczności wypełniania papierowej dokumentacji i przesyłania jej listem poleconym lub udawania się w tym celu do punktu sprzedaży. Jednocześnie nałożony na operatora obowiązek zawiadomienia klienta o otrzymaniu wymówienia usługi i przyjęcie wymówienia zapewni pewność użytkownika o dopełnieniu koniecznych formalności bez wychodzenia z domu.
Nie mniej ważnym rozwiązaniem jest konieczność powiadamiania przez operatorów o automatycznym przedłużeniu umowy na czas nieokreślony na 30 dni przed jej przedłużeniem. W tej informacji powinno być zawarte informacje o sposobach rozwiązania umowy.
Dostawcy usług muszą również zagwarantować abonentom narzędzia umożliwiające monitorowanie wykorzystania usług i powiadamiać komunikatami o wyczerpaniu usługi.
Abonent przenoszący numer do innego operatora będzie miał zagwarantowaną obsługę przez poprzednią firmą przez minimum miesiąc czasu co zapobiegnie utracie numeru podczas załatwiania niezbędnych formalności.
Kolejna zmiana to prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do internetu w przypadku zmiany dostawcy usług. Nowy dostawca będzie miał obowiązek aktywowanie usługi w najkrótszym możliwym – uzgodnionym z klientem – czasie, jednak nie później niż w jeden dzień roboczy po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą. Z kolei dotychczasowy dostawca usługi będzie zobowiązany świadczyć ją na dotychczasowych warunkach do terminu uzgodnionej przez nowego dostawcę aktywacji usługi.
Te uregulowania to początek zapowiadanych przez ustawodawcę zmian.